Monday, June 12, 2006

MESTERI


Jangan biarkan hidup anda diselubungi mesteri..ini bukanlah cerita rekaan, dongengan mahupun sesutau berbentuk khayalan semata. Bahkan cerita benar yang diungkap melalui pengalaman yang telah dilalui. Percaya atau tidak namun tidak semua orang melalui pengalaman yang sama.
Apa yang menarik tentang cerita ini adalah syyy...bulu roma saya tiba-tiba meremang ketika ini.Mungkin ada yang menggangu saya ketika ini kerana dalam cerita ini saya akan menceritakan keadaan mereka yang sebenar.Mereka memang marah kalau saya ceritakan tentang hal keadaan dunia mereka ini pun setelah diberitahu oleh kawan saya yang istimewa yang boleh melihat mereka.


Ceritanya bermula apabila kawannya saya mengadu tentang kakinya yang sakit dibahagian peha.Perkara ini diberitahu diwaktu kami serumah yang sedang berehat sambila menonton teleisyen bersama rakan – rakan yang lain.Zul mengatakan kaki sakit dibahagian peha dan menyuruh saya urutkan.Apa lagi saya pun urut dibahagian kaki yang sakit sambil mengatakan bahawa mungkin dia jarang bersenam menyebabkan kakinya sakit kerana sebelum ini dia ada bermain ping – pong tanpa ada pemanasan badan.Pada malam itu kami pun mempratikan senaman harimau yang mana kepalanya adalah Paijul yang memang telah lama pakar dalam bidang senaman harimau ini.Untuk pengetahuan senaman ini memang bagus untuk dilakukan setiap pagi dan petang.Kepada yang ingin mempelajarinya boleh datang Hayyu Asyir Imarah 38 tingkat 4 tangga yang kedua depan rumah neng indon dan diharap jangan salah rumah pergi ke rumah neng.

Kita sambung cerita semula tentang keadaan Zul yang mana semakin lama semakin sakit kakinya.Telah ramai zul berjumpa untuk diurut kakinya yang sakit itu tetapi hasilnya tiada. Antara pakar – pakar yang telah Zul jumpa ialah Paiju,Loko dan wak reng .Begitulah keadaan Zul yang semakin sakit kakinya dan berjalan dalam keadaan terhencut- hencut walaupun telah diurut oleh pakar urut Mesir iaitu Wak Reng tapi begitu juga keadaannya.

Bersambung….

No comments: